Caspetsomos
Full Member
Anja, Casper en Fetso en Samos
|
Post by Caspetsomos on May 8, 2003 15:24:28 GMT -5
[glow=red,2,300] :oHallo mopsenlovers[/glow] Ik was eigenlijk benieuwd of iemand gehoorzaamheidscursus heeft gevolgd met de mops. Zo ja is dat goed bevallen? Of heeft iemand behendigheidscursus gedaan en hoe is dat bevallen? Ikzelf heb 2 jaar met de mopsjes getraind op gehoorzaamheid, maar ben er eigenlijk achter gekomen dat het weinig effect heeft gehad. Zo eigenwijs als ze zijn. Commando Blijf was een ramp, en commando Komen een groot succes, omdat dat het enige was wat ze wilden ;D ;D ;D Groeten Anja
|
|
|
Post by mollymopsie on May 9, 2003 1:05:09 GMT -5
molly is ook meegewwest naar puppycusus vorig jaar ik dacht dat ze daar wel wat zou leren . nu snap ik wel dat je een mops alleen maar kunt leren wat ze zelf leuk vind , jaja! zitten en pootjes geven , dát doet ze wel . maar komen als ze ondeugend is niet natuurlijk , het is zelfs zó erg dat als je haar roept ze gaat zitten en als je dan je hoofd wegdraaid en zegt " nou laat dan maar zitten" dan komt ze aanrennen . als d´t geen eigenwijze mops is.... groetjes jolanda
|
|
|
Post by Anette on May 9, 2003 10:45:24 GMT -5
Ik heb met mijn mops Beau de bassis en vervolg cursus gedaan bij martin gaus. En dat ging geweldig, Ze doet alle oefeningen heel goed. Ik heb zelfs met haar een les speuren gedaan. Ging ook goed ze vind het zelf ook erg leuk. Ik wil ook met haar gaan flyballen. Ze is gek op een bal en brengt die altijd terug. De enigste oefening die wat meer moeite kost is het af. Soms doet ze dat gewoon niet Maar ik vind de belangrijkste oefening dat ze blijft als ik dat wil. Het is b.v. erg gevaarlijk als ze al uit de auto springt voor dat ik eruit ben zeker op een drukke weg. Of een vuilnis zak ga wegooien buiten dan moet ze binnen blijven. (heel moeilijk) Anette
|
|
|
Post by Floddersmam on Jul 10, 2003 15:52:27 GMT -5
Hallo Anette? Waar hoe wanneer kan ook ik in kontakt komen met Martin Gauw voor zo'n cursus?!!!!!
|
|
|
Post by Diana on Nov 26, 2003 5:24:06 GMT -5
Hoi ,, Ik heb ook een mops ze reageert alleen maar op de comando zit en blijf maar als ik roep van kom dat rend ze heel hardt weg,,, Zal het verstandig zijn om met haar op cursus te gaan ? Groetjes Diana
|
|
|
Post by Anja on Dec 6, 2003 18:17:11 GMT -5
Op cursus gaan is altijd verstandig denk ik. Ik heb er goed door geleerd hoe met honden om te gaan, en je leert dingen zoals bijv niet achter een hond aan lopen als ie niet komt als je roept, maar juist ervam weg te lopen, en dan maar belonen als ie terug komt, terwijl je hem eigenlijk wel kan wurgen omdaqt ie niet luistert. Dus als je mijn mening wilt: doen.
|
|