|
Post by jomakra on May 6, 2003 5:59:13 GMT -5
Hallo hondenlovers, Hoe komt een mens ertoe om een mopshond te kiezen als levensmaatje ?? Het antwoord is dat net als bij mensen dat het niet alleen om het uiterlijk gaat. Het grootste percentage mensen is ook lelijk ! ;D ;D ;D ;D En als de meeste mensen het karakter van de mops zouden hebben dan zou de wereld er een stuk gezelliger uitzien. Dus is eigelijk de keuze voor een mops heel menselijk ! Mee eens of niet mee eens.... Mopsengroetjes, marco
|
|
|
Post by Ladybird on May 6, 2003 6:10:12 GMT -5
helemaal mee eens Marco..
Er zijn heel wat 'lelijke mensen' op de wereld maar we kijken immers liever naar het karakter roepen we dan he.... Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een mops nou niet de lelijkste hond ter wereld vind.... Dan denk ik eerder aan een bedlington terrier ... Die vind ik wel zo lelijk...
|
|
Caspetsomos
Full Member
Anja, Casper en Fetso en Samos
|
Post by Caspetsomos on May 6, 2003 15:10:29 GMT -5
Ik vind een mops dus echt niet lelijk he . Wel ben ik vaak geconfronteerd met de uitspraak: ze zijn mooi van lelijkheid! Ik heb wel eens flink woorden gehad met mensen hoor die wat van de hondjes zeiden, zo van: heb je ze met de koppen tegen elkaar geslagen??? En dat soort onzin. In frankrijk zijn ze uitgemaakt voor pittbulls en waren ze er echt bang van ;D ;D ;D ;D ;D. Dat was eigenlijk wel lachen: aaaaah deux pittbull werd er dan geroepen!! Ik ben maar opgehouden met ertegenin te gaan, heb wat opmerkingen teruggemaakt, zo van: ach joh kijk eens in de spiegel, dan zie je wat lelijk is en dat soort dingen. Ze zijn de allerliefste, mooiste hondjes voor mij
|
|
Mopsstiffie
New Member
Een grote Mopsen en Mastiff liefhebster
|
Post by Mopsstiffie on May 7, 2003 5:13:56 GMT -5
Lieve Marco, Je hebt idd helemaal gelijk, alleen lelijk zijn ze ech nie heb je mij weleens 's morgens vroeg gezien dan pas weet iedereen wat lelijk is hahaha Nou oke moet wel eerlijk zeggen dat Missy echt niet moeders mooiste is bij de andere moppers vergeleken dan, maar dat doet me juist iets, dat maakt haar juist zo mooi Maar met je uitspraak over dat mensen kwa karakter wel wat meer op de mopsen mogen lijken ben ik direct met je eens!!!! Knuffels van Missy, JoeJoe & mijn Stiffie's
|
|
|
Post by mollymopsie on May 8, 2003 0:44:50 GMT -5
:Dook bij mij wonen mensen die de mops lelijk vinden , laatst liep ik met molly te wandelen.... komt er een heel oud mannetje met zijn(lelijke) hondje, die zegt tegen mij 'het lichaam is goed, de staart is mooi , maar die kop vind ik maar niks , hij heb geen snuit. nou ja ,daar sta je dan, ik zeg daar dan maar niks meer op , het valt me wél op dat mensen ze óf heel mooi óf heel lelijk vinden , nou ik vind molly het mooiste en liefste hondje dat ik ken . maar jullie mopsies zijn natuurlijk ook allemaal kanjers, groetjes jolanda
|
|
Petra Tommy en Spike
Guest
|
Post by Petra Tommy en Spike on May 20, 2003 8:26:11 GMT -5
Voor mij is Spike de mooiste hond van de wereld, oke hij heeft hele bolle oogjes maar dat maakt hem extra mooi vind ik. Net zoals men iemand be en veroordeelt om zijn uiterlijk doet men dat ook bij mijn Spike. Hoe vaak dat ik al niet heb moeten horen dat men hem vergelijkt met een alien dus een buitenaards wezen. ik trek mij er niets van aan en heb besloten om dat soort lui compleet te negeren. ik weet dat Spike ontzaggelijk lief kan zijn, oke hij heeft ook zijn mopsenstreken maar wanneer hij bij ons op bed ligt dan legt hij altijd zachtjes zijn koppetje op mijn nek, en dan ligt hij lekker te snurken dat is pas liefde, en deze onvoorwaardelijke kan je alleen van je dieren krijgen. xxxxxPetra, Tommy en Spike.
|
|
petra
New Member
|
Post by petra on May 21, 2003 10:58:42 GMT -5
mopsen lelijk nou vind ik niet hoor. Ik vind ze er juist zo lief uitzien, en ze zijn ook nog lief. Baasjes gaan altijd op de hond lijken of andersom zeggen ze. Ik werd vroeger op school gremlin genoemd, misschien vind ik daarom mopsen niet lelijk? Ik vind stabij 's en kooiker honden enzo niet mooi, maar goed smaken verschillen gelukkig. Mooi zo houden, anders zou iedereen een mops hebben. Groetjes, Petra, Natasja en Dana
|
|
|
Post by Floddersmam on Jul 10, 2003 15:37:44 GMT -5
Van alle honden waar ik uit kon kiezen viel ik als een blok vanaf het eerste gezicht op de mops. Toen ik me in alle informatie verdiepte die ik maar kon vinden over mopsen, stond mijn besluit muurvast, deze hond of geen ander. Ja ze zijn "bijzonder" qua uiterlijk, maar dat zijn wij toch allemaal? Ik HOU van mijn Floddertje en kan me een leven zonder haar niet meer voorstellen. Ik zie en voel dat het wederzijds is, wat wil een mens in hemelsnaam nog meer dan?!!!!
Ellen aka Floddersmam
|
|
|
Post by marjan on Aug 30, 2003 15:45:06 GMT -5
|
|
|
Post by Ellen Bergakker on Aug 30, 2003 18:08:36 GMT -5
[glow=red,2,300]"Beauty is in the eye of the beholder"[/glow], zeggen de Engelsen. Wellicht geldt dat ook voor mopshonden? Vanaf de eerste aanblik wist ik dat dit dé hond was waar ik al zolang naar had verlangd. Maar ik zocht met m'n hart[glow=red,2,300]TEXT[/glow]....<br> Alle opmerkingen die hieronder staan opgetekend heb ook ik tijdens het vele wandelen met Flodder in onze woonwijk te horen gekregen. En alle daarbij behorende emoties van woede , frustratie tot berusting ondergaan. Conclusie: [glow=red,2,300]"to know one is to love one"[/glow] - forever- en die liefde krijg je in drievoud terug!<br> Nu geniet ik van onze tijd samen, zonder dat de onwetendheid die uit dergelijke opmerkingen spreekt, mij nog kan kwetsen. Zij hebben eenvoudig geen Flodder in hun leven. Hadden ze dat wél, dan zouden ze zo'n opmerking nooit gemaakt hebben. Ik ben een gelukkiger mens dankzij Flodder. Mijn kinderen genieten, ons huis is gevuld met liefde en gezonde ontspanning. Dat is een kostbaar geschenk; ééntje die blijkbaar niet voor iedereen is weggelegd.
|
|
|
Post by marjan on Aug 30, 2003 19:42:19 GMT -5
Meid je schrijft het allemaal keurig op en zo voelen het denk ik alle mopsen bezitters. Wat ik ook zo leuk aan ze vind is dat ze de stemmingen heel goed aan voelen. Je kunt ze niks wijs maken. Als die blik van de mops heel doordringend word dan reken er maar op dat hij je door heeft.Ik vind de mops een echt wonder hondje. Maar diezelfde gedachte heb ik ook van de bul hoor.
|
|
|
Post by mollymopsy on Sept 1, 2003 1:56:28 GMT -5
:Dhet leuke karakter van de mops, maakt hem natuurlijk extra geliefd hè??. vorig jaar is molly aan haar beide achterpootjes geopereerd , misschien weten jullie het nog . nu weet ik dat mopsen ook kunnen springen , dat had ze dus nog nooit gedaan, vanwege die zere pootjes natuurlijk . ik dacht alleen dat een mops geen springer was . nou! mooi mis! ze kan sinds een paar weekjes zelf op stoelen en banken springen . zó van de grond op je schoot . da's even schrikken. moet je erg op letten vind ik , zit je lekker koffie te drinken , woeps!!! mops op schoot . doen alle mopsen dat?? groetjes jolanda
|
|
|
Post by marjan on Sept 1, 2003 6:10:23 GMT -5
Nou Jolanda ik kan niet over alle mopsen meespreken. Maar Beau doet het in ieder geval ook met z'n dikke lijf. ;D Dus als je dan koffie hebt, forhget 't. ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
Caspetsomos
Full Member
|
Post by Caspetsomos on Sept 1, 2003 17:47:13 GMT -5
Casper en Fetso springen ook altijd op de bank en dan is het competitie wie er bij mij mag liggen, ze zijn zo groot dat allebei niet gaat of allebei half. En dan trappen ze nog ff met die poten lekker in je buik, nou dan weten we weer dat we reuzemopsen hebben hoor.
|
|
Caspetsomos
Full Member
|
Post by Caspetsomos on Sept 1, 2003 17:48:25 GMT -5
Onze mopsen komen trouwens uit Lelystad Marjan, zo'n 5 en een half jaar geleden. ;D
|
|