Hallo lieve vrienden,
Waarom heb ik een Mops gekozen?
Ik heb al ruim tien jaar Engelse Mastiff's en wilde naast dit reuzen ras graag een klein hondje, maar wel een die perfect bij de stiffie's past, niet te druk, lekker stoer en goed voor zichzelf op kon komen!
Na me ontzettend verdiept te hebben in verschillende rassen kwam ik steeds weer terug bij de Mops, klein, schattig maar owww zo stoer, rustig ook als ze ouder worden en dat leek me gewoon een perfecte match voor bij mijn stiffie's!
Wat ze vroeger in Nederland zeiden he de Minni Mastiff!!!!
Ik wilde ontzettend graag maar durfde het met die lompe grote reuzen van mij niet aan
Mijn zus ging toen samen wonen met haar toenmalige vriend en het eerste wat mijn zus ging zoeken was een Mops, die had ze dan al snel gevonden bij een particulier iemand die perongeluk een nestje had gekregen!
Murphy en wat een scheetje was het zeg, echt een dotje alleen als pup heel druk en ik was bang dat dat met mijn stiffie's nooit goed zou gaan!
Muprhy werd ouder en ik bleef het toch zo'n scheetje vinden en zag ook dat naarmate hij ouder werdt, ook rustiger werd!
We verhuisde naar een koopwoning en had nog steeds mijn zinnen gezet op een Mopsenpuppy maar elke keer zocht ik en vond ik wat maar durfde ik het weer niet, het hele huis werd gek van me inclusief ik zelf!
Op een gegeven moment stond er weer een advertentie van een particulier uit Utrecht op internet en zei mijn zus en nu ga je bellen dat we vanmiddag komen!!!
En zo gezegd zo gedaan, Marco, mijn vriend was aan het werk en wist dus van niets!
Eenmaal aangekomen in Utrecht zat daar een klein lelijk opdondertje van nou niet groter dan mijn hand, ik kreeg haar meteen in mijn handen gedrukt en dorst haar niet eens vast te houden want ik was bang dat ik haar dood drukte!
Eigenlijk was het liefde op het eerste gezicht, wat een heerlijk klein opdondertje was dat zeg en ja wat doe je dan, dat neem je toch direct zonder overleg met je vriend mee naar huis
Dat was dus mijn eigen eerste Mopsje, Missy ook wel Mous genaamd!
Ze was zoooo klein dat ik haar wel een maand of twee niet bij die grote neer durfde te zetten, maar ik had zoiets ik moet het toch eens gaan proberen, nou en ik moet zeggen ik weet niet waar ik ooit zo bang voor ben geweest zeg, het ging fantastisch, ik moest wel opletten dat die grote soms niet haar over het hoofd zagen en op haar gingen liggen maar ze waren zoooo lief voor haar en spelen met dat kleine ding echt heel gaaf!
Onder tussen had ik meer zelfvertrouwen nee wat zeg ik veel meer vertrouwen in mijn stiffie's gekregen en ik durf nog steeds te zeggen dat ik me zwaar in ze heb vergist, dus we wilde ook dat Murphy hun leerde kennen en met ze samen kon zijn, dus ook dat ging perfect ja en toen was de stap om Joe te nemen niet zoo groot meer, dat ging zelfs nog beter, Joe kwam hier op maandag tweede paasdag en dinsdag liep hij al tussen de grote in huis te banjeren!
Ik heb van al mijn keuzes dan ook totaal geen spijt en ben zo blij dat ik ze alle vier in mijn leven heb!!! Ik wou alleen soms stiekem nogwel dat Beijla dit allemaal nog mee kon maken, mijn oudste stiffie maar helaas dat mocht niet meer zo zijn!
Ik hou van al mijn kinders ziels veel en Mopsen en Mastiff's zijn gewoon echt heerlijke honden om te hebben!
Dit zijn dus MIJN MANNEN(tjes)
voor al mijn kinders!